Arrow top

Důlní vozy

Důlní vozy JDV

Tyto typy důlních vozů se skládají z celosvařované korby se zesíleným dnem, podvozku s dvojkolím s pevnou nápravou a otočnými koly na kuželíkových ložiscích. Podvozek je opatřen ocelolitinovými nárazníky s pryžovou vložkou.

Užitný objem vozů 0,45 - 1,8 m3
Přepracovaný objem 1250 - 2500 kg
Rozchod 450 - 900 mm
Rozvor 375 - 500 mm
Průměr kola 300 - 350 mm
Maximální povolená rychlost 18 km/h
Minimální poloměr oblouku tratě 7 m
Max. povolené statické zatížení 25 kN

Důlní vozy VSV

Důlní vozy se skládají ze svařované korby se dvěma odklopnými dny, která se odklápí včetně dvojkolí. Vozy jsou odpruženy pomocí pryžových pružin. Spojení vozů je pomocí spřáhel. Tyto důlní vozy jsou určeny pro vlakové soupravy tažené lokomotivou a vyprázdňovány průběžným průjezdem přes výsypnou stanici, např. na záhlaví zásobníku. Čela vozu jsou překryta proti rozpadu horniny v době plnění.

Užitný objem vozů 3,3 - 5,3 m3
Přepracovaný objem 1250 - 2500 kg
Rozchod 450 - 900 mm
Rozvor 375 - 500 mm
Průměr kola 350 mm
Maximální povolená rychlost 18 km/h
Minimální poloměr oblouku tratě 20 -27 m
Max. povolené statické zatížení 40 kN

Speciální důlní vozy

Klanicové, se sklopnými klanicemi, vklanice teleskopické, plošinové o nosnostech 3,5 a 6 t, pro dopravu nafty a olejů o objemech 0,71 a 1,5 m3, dvoupodvozkové do únosnosti 8 t pro dopravu mechanizované výztuže, záchodové, pro dopravu výbušnin, s odnímatelnou paletou nebo korbou, kabelové, pro dopravu osob, pro dopravu strusky.