VRÁTKY
Vrátky slouží k dopravě materiálů a také například k napínání pásových dopravníků nebo slouží k posunu kolejových vozidel.
Vrátek těžní VTA 1000
Vrátek těžní VTA 1000 s pohonem elektrickým je určen k dopravě a přemísťování materiálu, strojů a jejich částí v dolech na vodorovných i úklonných dopravních cestách.

Největší tah v laně při prázdném bubnu | 10,8 kN |
---|---|
Délka lana Ø 12,5 | 390 m |
Délka lana Ø 14 | 310 m |
Hmotnost | 769 kg |
Vrátek plenící VP 40, VPE - P 118
Vrátky jsou určeny pro plenění výdřevy (vytrhávání stojek), železné výstroje a tedy k účelům vyžadujícím velkou tažnou sílu při malé rychlosti lana.

Největší tah v laně | 58,2 kN | 47 kN |
---|---|---|
Délka lana Ø 18 | 135 m | 100 m |
Délka lana Ø 20 | 125 m | |
Hmotnost | 940 kg | 1135 kg |
Vrátek pomocný VPO 1
Vrátek VPO 1 P1, P2 je určen k zavěšení ocelového bednění při prohlubování jam a šibíků, případně pro jiné účely vyžadující velkou tažnou sílu při malé rychlosti lana. Vrátek v provedení P2 je možno použít i jako vlečný nebo plenící, případně pro přemisťování břemen na úklonných drahách.
Provedení | P1 | P2 |
---|---|---|
Max. dovolená hmotnost zavěšeného břemene | 3 200 kg | 3 200 kg |
Max. tah v laně | 55 kN | 55 kN |
Délka lana Ø 16 | 160 m | 160 m |
Délka lana pro práci v úklonech Ø 20 | 100 m | 100 m |
Hmotnost | 1 130 kg | 1 290 kg |
VRÁTEK VLEČNÝ VV 8, VVS 104
Vrátek je určen k dopravě a přemisťování materiálu, strojů a jejich částí v dolech na vodorovných tratích.

Provedení | VV 8 | VVS 104 |
---|---|---|
Max. tah v laně | 11,34 kN | 9,6 kN |
Délka lana Ø 18 | 170 m | |
Délka lana Ø 20 | 65 m | |
Hmotnost | 400 kg | 69,4 kg |
Napínací vrátek VNE 68
Napínací vrátek typové označení VNE 68 je určen k napínání pásu pásového dopravníku. Ve spojení s elektrickým zařízením umožňuje udržovat napnutí dopravního pásu v požadovaných hodnotách.
Vrátek může být používán v podzemních částech dolů, kde je pravděpodobnost vzniku ohrožení metanem nebo hořlavým prachem jako zařízení skupiny I kategorie M2 podle směrnice Rady 94/9/ES, v rozsahu teploty okolí -20° do 40°C.

Střední tah vrátku ve dvou lanech | 34 kN |
---|---|
Sřední provozní tah napínání (na napínacím vozíku) | 25,5 kN* |
Sřední provozní tah napínání (na napínacím vozíku) | 51 kN* |
Maximální provozní tah napínání (na napínacím vozíku) | 68 kN* |
Havarijní provozní tah napínání (na napínacím vozíku) | 102 kN* |
Střední rychlost navíjení lana | 0,5 m.s. -1 |
Průměr bubnu | 400 mm |
Výkon elektromotoru dSg 180 L4 | 22 kW |
Otáčky elektromotoru | 1468 ot / min |
Průměr lana | 16 mm |
Na buben možno navinout délku lana | 2 x 110 m |
Nosnost lana | min. 140 kN |
Doporučená norma lana | ČSN 0224322 DIN 3060 pevnost drátků 1570 MPa |
Způsob navíjení lana na buben | Horní |
Napínací vrátek vne 500
Napínací vrátek typové označení VNE 500 je určen k napínání pásu pásového dopravníku. Ve spojení s elektrickým zařízením umožňuje udržovat napnutí dopravního pásu v požadovaných hodnotách.
Vrátek může být používán v podzemních částech dolů, kde je pravděpodobnost vzniku ohrožení metanem nebo hořlavým prachem jako zařízení skupiny I kategorie M2 podle směrnice Rady 94/9/ES, v rozsahu teploty okolí -20° do 40°C.
Napínací vrátek VNE 500 je tvořen rámem se sestavením bubnu, převodovkou, elektromotorem s pružnou spojkou, ukladačem lana a převáděcími kladkami tažného lana a kotvením.

Střední tah vrátku | 86 kN |
---|---|
Maximální tah vrátku | 99 kN |
Celková maximální provozní síla (na napínacím vozíku) | 594* kN* |
Střední rychlost navíjení lana | 0,5 m.s. -1 |
Průměr bubnu | 645 mm |
Výkon elektromotoru SP2 50M-4 | 55 kW |
Otáčky elektromotoru | 1484 ot / min |
Průměr lana | 24 mm |
Na buben možno navinout délku lana | 400 m |
Nosnost lana | min. 400 kN |
Hmotnost vrátku bez lana | 9 355 kg |
Manipulační zařízení bobin 2
Manipulační zařízení Bobin 2 je určeno k dopravním a manipulačním pracím se strojními mechanizmy velkých hmotností v porubu (mechanizované výztuže, části kombajnů, dopravníků apod.) Je tvořeno rámem s bubnem, pohonem kompletním, ukládacím zařízení lana, kotvením, kryty a ovládáním. Náhon na kuželočelní převodovku je proveden klínovými řemeny. Rozběh je proveden hydraulicky ovládanou spojkou pomocí ruční páky. Pásová brzda je ovládaná nožní pákou. Ke kotvení jsou dodávány kotvicí patky.

Znak skupiny zařízení a kategorie | I M2 |
---|---|
Střední tah v laně | 1. rychlost 122 kN 2. rychlost 64 kN |
Střední rychlost | 1. rychlost 0,3 m/s 2. rychlost 0,57 m/s |
Lano Ø 28 / Ø 31, ČSN 02 4345.5 | 250 m / 170 m |
Výkon elektromotoru | 45 kW |
Hmotnost | 4 900 kg |