Drtiče řady DU byly vyvinuty pro drcení uhlí a kamene či jiných materiálů do pevnosti 130 MPa.
Umísťují se v důlní chodbě do tratě hřeblového dopravníku. Drtič je možno použít ve spojení s hřeblovými dopravníky různých typů a šířky.
Parametr | Jednotka | DU 1 | DU 2 | DU 3 |
---|---|---|---|---|
Propustnost | m³.h-1 | 1000 - 1500 | 600 - 1000 | 2000 |
Elektromotor - výkon | kW | 100 - 160 | 75 - 100 | 160 |
Otáčky drtícího bubnu | min-1 | 469 | 520 | 469 |
Maximální vstupní VÝŠKA drcené horniny | mm | 1000 | 600 - 700 | 1150 |
Maximální vstupní ŠÍŘKA drcené horniny | mm | 900 | 600 - 800 | 1200 |
Maximální vstupní DÉLKA drcené horniny | mm | neomezeno | neomezeno | neomezeno |
Výška průchozí mezery | mm | 190 - 340 | 105 - 330 | 160 - 340 |
Výška drtiče | mm | 1870 | 1250 - 1360 | 1900 |
Šířka drtiče | mm | 1830 | 1640 - 1710 | 2200 |
Délka drtiče | mm | 4500 | 3000 - 4500 | 4500 |
Hmotnost s elektromotorem | kg | 14500 | 9060 - 12780 | 20000 |
Důlní vozy jsou tažené vozy určené pro přepravu materiálů, uhlí, kamene a osob na úzkorozchodných horizontálních tratích v lomech a dolech včetně hlubinných dolů s nebezpečím výbuchu metanu.
1) Důlní vozy typu JDV
Tyto typy důlních vozů se skládají z celosvařované korby se zesíleným dnem, podvozku s dvojkolím s pevnou nápravou a otočnými koly na kuželíkových ložiscích. Podvozek je opatřen ocelolitinovými nárazníky s pryžovou vložkou.
Užitný objem vozů | 0,45 - 1,8 m³ |
---|---|
Hmotnost přepracovaného objemu | 1250 - 2500 kg |
Rozchod | 450 - 900 mm |
Rozvor | 375 - 500 mm |
Průměr kola | 300 - 350 mm |
Maximální povolená rychlost | 18 km/h |
Minimální poloměr oblouku tratě | 7 m |
Max. povolené statické zatížení ve spojce | 25 kN |
2) Důlní vozy samovýsypné typu VSV
Důlní vozy se skládají ze svařované korby se dvěma odklopnými dny, která se odklápí včetně dvojkolí. Vozy jsou odpruženy pomocí pryžových pružin. Spojení vozů je pomocí spřáhel. Tyto důlní vozy jsou určeny pro vlakové soupravy tažené lokomotivou a vyprázdňovány průběžným průjezdem přes výsypnou stanici, např. na záhlaví zásobníku. Čela vozu jsou překryta proti rozpadu horniny v době plnění.
Užitný objem vozů | 3,3 - 5,3 m³ |
---|---|
Hmotnost přepracovaného objemu | 4000 - 6400 kg |
Rozchod | 600 - 900 mm |
Rozvor | 1300 - 1800 mm |
Průměr kola | 350 mm |
Maximální povolená rychlost | 18 km/h |
Minimální poloměr oblouku tratě | 20 - 27 m |
Max. povolené statické zatížení ve spojce | 40 kN |
3) Speciální důlní vozy
Do této kategorie jsou zařazeny následující typy vozů:
• klanicové
• se sklopnými klanicemi
vklanice teleskopické
• plošinové o nosnostech 3,5 a 6 t
• pro dopravu nafty a olejů o objemech 0,71 a 1,5 m3
• dvoupodvozkové do únosnosti 8 t pro dopravu mechanizované výztuže
• záchodové
• pro dopravu výbušnin
• s odnímatelnou paletou nebo korbou
• kabelové
• pro dopravu osob
• pro dopravu strusky
Ohýbačky profilu jsou vyráběny ve dvou variantách OP5 , OP6 určeny pro ohýbání nebo rovnání důlní profilové výztuže používané k vyztužování důlních chodeb na žádaný poloměr větší než 1 m. Rovněž je určena k rovnání a ohýbání prostorově zkroucených profilů. Ekonomická návratnost těchto strojů je velice výhodná a poskytuje uživateli značné úspory na nákladech budování důlních děl.
Ohýbačky profilů vyhovují také důlnímu provozu v prostředí s nebezpečím výbuchu.
TECHNICKÝ POPIS
OP5 – ohýbačku tvoří dvě hlavní části. Základová s pohonem a pracovní. Pohon je elektrický přes převodovou skříň a řetězový převod. Profilové kladky s přestavitelnou osovou vzdáleností jsou hnány ozubenými koly. Volné kladky se otáčejí v saních, které jsou nastavitelné stavěcími šrouby.
OP6 – ohýbačka je jednoduché konstrukce, nenáročná na obsluhu a údržbu. Sestává se z rámu, pohonu, sady hnacích kladek příslušného profilu, podpěrných válečků, krytu a zdroje tlaku pro stavěcí a pohyblivé kladky. Pohon je elektrický přes dvě převodové skříně a ozubená kola. Profilové hnací kladky se otáčejí v saních, které jsou hydraulicky stavitelné.
TECHNICKÉ PARAMETRY
OP 5 | OP 6 | |
---|---|---|
Zpracovávané profily | V21, V25, V29, TH21, TH25, TH29, K21, K24, K27, P28 | V36, I120, I110 |
Max. ohybový moment | 80 000 Nm | 120 825 Nm |
Max. plastický modul průřezu profilu | 134,2 cm3 | 197,6 cm3 |
Min. poloměr ohybu profilu | 1 000 mm | 1 500 mm |
Výkon elektromotoru | 45 kW | 55 kW |
Provozní napětí | 380 V, 500 V | 500 V, 1000 V |
Délka | 1 680 mm | 3 614 mm |
Šířka | 1 600 mm | 1 862 mm |
Výška | 1 740 mm | 2 607 mm |
Hmotnost stroje celkem | 6 445 kg | 12 900 kg |
Dopravníky jsou určeny pro dopravu uhlí, kamene a rubaniny ve vodorovných a
úklonných důlních dílech. Materiál je dopravován na horní větvi nekonečného pásu
z jednoho nebo více násypných míst na jedno výsypné místo.
Pásové dopravníky vyrábíme pro šíře pásu 800,1000,1200,1400 mm
Jednotlivé části pásových dopravníků svou konstrukcí vyhovují požadavkům
stanoveným pro zařízení skupiny I, kategorie M2 , pro použití v podzemních částech
dolů, kde je pravděpodobnost ohrožení metanem a hořlavým prachem.
Dopravníky jsou ve stavebnicovém provedení. Jednotlivé části dopravníků jsou
navrženy dle potřeb zákazníka dle požadovaných výkonů, úklonů tratě , automatiky
provozu , délky , počty násypných míst , napínání .
Typ dopravníku | TP801 | TP1001 | TP1201 | TP1401 |
---|---|---|---|---|
Jmenovitý dopravní výkon při rychlosti pásu 1,6 m/sec a plnění na 80% | 300 t/hod | 480 t/hod | 720 t/hod | |
Jmenovitý dopravní výkon při rychlosti pásu 2 m/sec a plnění na 80% | 370 t/hod | 600 t/hod | 900 t/hod | |
Jmenovitý dopravní výkon při rychlosti pásu 2,5 m/sec a plnění na 80% | 470 t/hod | 750 t/hod | 1130 t/hod | 1660 t/hod |
Jmenovitý dopravní výkon při rychlosti pásu 3,15 m/sec a plnění na 80% | 950 t/hod | 1420 t/hod | 2100 t/hod | |
Šířka dopravního pásu | 800 mm | 1000 mm | 1200 mm | 1400 mm |
Převodovka | Kuželoseční PKO 55 až 110 kW | Kuželoseční PKO 55 až 110 kW | Kuželoseční PKO 55 až 110 kW | SEW EURODRIVE 250 kW |
Spojka | Pružná nebo hydraulická | Pružná nebo hydraulická | Pružná nebo hydraulická | Pružná |
Brzda | Kotoučová | Kotoučová | Kotoučová | Kotoučová |
Průměr bubnu hnacího | Ø 630 mm | Ø 630 mm | Ø 630 mm | Ø 830 mm |
Průměr bubnu vratné stanice | Ø 500 mm | Ø 500 mm | Ø 500 mm | Ø 630 mm |
Napínání pásu | Elektrické nebo pneumatické | Elektrické nebo pneumatické | Elektrické nebo pneumatické | Elektrické nebo pneumatické |
Automatika | MJM 20M, APD | MJM 20M, APD | MJM 20M, APD | MJM 20M, APD |
Použití:
Střihačky řady ST jsou určeny především k dělení důlní ocelové výztuže.
Pro každý stříhaný profil musí být volen stříhací mechanizmus s nožem správného průřezu.
V případě potřeby lze dělit i jiné profily než důlní výztuže např. běžné válcované profily, kulatinu apod., musí se však použít speciální nože.
Střihačka profilů ST 4 svou konstrukcí vyhovuje požadavkům stanoveným pro zařízení skupiny I,
kategorie M2, pro použití v podzemních částech dolů, kde je pravděpodobnost ohrožení metanem nebo
hořlavým prachem.
TECHNICKÉ PARAMETRY
ST4 | ST3 | |
---|---|---|
Délka | 1 595 mm | 1 750 mm |
Šířka | 670 mm | 900 mm |
Výška | 600 mm | 550 mm |
Hmotnost | 1 550 kg | 1 900 kg |
Pracovní kapalina | Hydraulický olej | Hydraulický olej |
Max. pracovní tlak | 28 MPa | 22 MPa |
Max. střižná síla | 2 700 kN | 1 400 kN |
Max. velikost důlních profilů Hmotnostní řada | 38 | 29 |
Vrátky slouží k dopravě materiálů a také například k napínání pásových dopravníků nebo slouží k posunu kolejových vozidel.
Jejich nabídka je obsáhlá a nejdete ji na samostatné stránce.
Závěsná dráha je určena pro dopravu materiálů a pracovníků v důlních dílech o
minimálním profilu 08 s úklonem do 30°.
Jejich nabídka je obsáhlá a nejdete ji na samostatné stránce.